Rappel du premier message :EXCLUSIF!!!!!!!
Télémoustique a rencontré Madonna et écouté son album en avant-première
Deux ans et demi après "American Life" et son ambitieuse tournée Re-Invention, Madonna revient le 15 novembre avec un album 100% tourné vers le dance floor. Une oreille tendue vers le passé, une autre toujours à l'affût des nouveaux sons, elle s'offre une virée techno-électro-disco en compagnie de Stuart Price, alias Jacques Lu Cont des Rythmes Digitales, qui coproduit avec elle onze des douze titres, ne laissant que quelques miettes au Français Mirwais (producteur de "Music" et 'American Life").
Le mardi 25 octobre dernier, nous avons rencontré Madonna à Londres en exclusivité pour la presse francophone. Son interview sera publiée dans le Télémoustique du 9 novembre. A 47 ans, Madonna reste toujours la Material Girl de ses débuts Bourrée d'ambition, elle revendique son titre de "disco queen" et affirme ne pas craindre la concurrence. Ayant trouvé un nouveau sens à sa vie, Madonna a redéfini ses priorités mais sa quête de spiritualité ne l'empêchera pas de poursuivre sa carrière musicale. Une nouvelle tournée mondiale est en préparation pour l'année 2006.
Madonna revient aussi sur l'enregistrement de "Confessions On A Dance Floor". "Rien n'a été préparé. Rien n'a été réfléchi. On a fait ce disque dans le home studio de Stuart. Un disque fait à la maison mais qui s'écoute en club. C'est venu des tripes et c'est pour vous secouer les tripes. Je veux que les gens sautent du haut de leur chaise. Qu''ils passent du bon temps et, surtout, qu'ils ne s'arrêtent pas."
"Confessions On A Dance Floor" présente la particularité d'avoir ses douze chansons enchaînées comme dans un dj set. Pas de temps mort, pas de blanc entre les titres, seulement des interludes "pour prendre le public par la main et le guider dans les meilleures conditions sur la chanson suivante". Le disque s'ouvre par le single Hung Up et son sample d'Abba et s'achève par Like It Or Not où Madonna chante: "C'est ce que je suis. C'est ce que je fais. C'est à prendre ou à laisser." Elle rend hommage à la Grande Pomme sur I Love New York, traversé d'un riff de guitare à la I Wanna Be Your Dog. Future Lovers est un copié/collé du I Feel Love que Giorgio Moroder avait créé pour Donna Summer. Forbidden Love fait songer à du Visage remixé par Daft Punk, tandis que Get Together sonne comme le meilleur des maxis de New Order. Sur Isaac, trip ethno-ésotérique, Madonna est accompagné par un spoken word du chanteur Yitzhak Sinwani. Push est plus dans la veine R&B et le très beau Let It Will Be rappelle toute la grace de son album "Ray Of Light". Pour en savoir plus, rendez-vous dans le Télémoustique du 9 novembre.
Le track-listing de "Confessions on A Dance Floor"
1) Hung Up
2) Get Together
3) Sorry
4) Future Lovers
5) I Love New York
6) Let It Will Be
7) Forbidden Love
Jump
9) How High
10) Isaac
11) Push
12) Like It Or Not
source: http://www.telemoustique.be/
QUOTE
Confessions On A Dance Floor
Track by track
HUNG UP:
Featuring a sample from Abba's Gimme Gimme Gimme this is a massive floor filler and a clear No1 single.
While there's no way on earth a straight bloke could be seen dead dancing to this camp tune it will go down a storm when she performs it at London's G.A.Y. nightclub next month. 9
GET TOGETHER:
Upbeat track which borrows the bass line from the Stardust dance classic Music Sounds Better With You. She sings, "Do you believe we can change the future?" 8
SORRY:
One of the best tracks on the album and likely to be the second single. You'll recognise the infectious bass line on the chorus as it's a sample from The Jacksons' 1981 hit Can You Feel It.
The opening features Madonna saying "sorry" in lots of different languages. 10
FUTURE LOVERS:
Madonna wrote this with Mirwais Ahmadzai, who produced her No.1 album, Music.
It's heavy on synths and you can spot a sample from the Donna Summer/Moroder club anthem I Feel Love. 9
Gimme for No 1 ... first single
I LOVE NEW YORK:
Banging dance tune with lyrics featuring a pop at George Bush and his home state. She sings: "If you don't like my attitude then you can just f off. Just go to Texas, that's where they play golf."
The chorus is: "Los Angeles is for those who sleep, Paris and London baby you can keep, No other city will make me dance like New York" 10
LET IT WILL BE:
Oddly titled track uses the string opening from Papa Don't Preach played on a synth. The track is reminiscent of Ray Of Light.
An Eighties-sounding string of chords takes the track into the following number. 10
FORBIDDEN LOVE:
This is Kraftwerk inspired and features computer generated, vocoder style vocals.
It sounds very Eighties and is slightly slower than the rest of the album (there are no ballads at all on the CD). 8
JUMP:
Features classic Madonna vocals and is reminiscent of Into The Groove. She sings: "The only thing you can depend on is your family." 9
HOW HIGH:
All about Madonna analysing and evaluating her fame and success. She sings: "It's funny I spent my whole life wanting to be talked about, Was it all worth it? I guess I deserve it, How high are the stakes?" 10
ISAAC:
By far my favourite track - a stunning combination of wild rhythms, a hypnotic jewish chant and loads of strings and guitars. The ending is borrowed from Die Another Day. I defy anyone to not be blown away by this track. 11
PUSH:
A love song for Madonna's husband Guy. It's got a funky La Isla Bonita vibe about it and is ear-marked as a possible single.
She sings about Guy: "I owe it all to you, It's because you push me, Keep on pushing like nobody." 10
LIKE IT OR NOT:
A bit like her hit Fever, this song is once again Madonna analysing herself and saying, take me as I am.
She sings: "You can call me a sinner or a saint, This is who I am, You can like it or not, You can love me or leave me, But I'm never going to stop."
This track completes the album beautifully with a classical guitar ending. Quite clever to put out a wholly electronic album - and close it with an acoustic guitar. 10
Source: The Sun. Writer: Veronica Newton